انواع فیلتر استخر

عملکرد پایه برای انواع مختلف سیستم فیلتر استخر مشابه است. پمپ فیلتر استخر، آب را از استخر می کشد و آن را از طریق فیلتر بین مواد عبور می دهد تا زباله ها و سایر ذرات را از بین ببرد. سپس آب تصفیه شده به استخر برگردانده می شود. بسته به نوع فیلتر استخر، زباله ها را می توان از سیستم شسته و یا از فیلتر شستشو داد. سه نوع فیلتر استخر وجود دارد: فیلترهای شنی، فیلترهای کارتریج و فیلترهای خاک دیاتومه (DE).

انتخاب مکان فیلتر استخر

مکان سیستم فیلتر استخر خود را با دقت برنامه ریزی کنید چرا که وقتی آن را راه اندازی کردید، جابجایی آن دشوار خواهد بود. با بررسی کدهای محلی و مقررات ساختمانی که ممکن است اعمال شود، شروع کنید. در اینجا چند عامل اضافی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • این سیستم به یک سطح صاف نیاز دارد.

کدهای محلی ممکن است الزامات الکتریکی خاصی را مشخص کنند، اما به طور کلی باید به یک پریز برق در فضای باز با یک قطع کننده مدار خطای زمین (GFCI) دسترسی داشته باشید. ظرف باید حداقل 6 فوت از استخر و در دسترس سیم پمپ باشد. از سیم کشی استفاده نکنید.

  • مکان نصب فیلتر، باید به شما امکان دسترسی آسان برای نگهداری سیستم فیلتر را بدهد.

پمپ به گردش هوای خوب برای کمک به خنک نگه داشتن موتور و محافظت در برابر رطوبت اضافی نیاز دارد.
یک شلنگ یا لوله مستقیم که مستقیماً از سیستم فیلتر به استخر می رود بهترین کارایی را دارد.
برای فیلترهای شنی و DE، به این فکر کنید که هنگام شستشوی معکوس سیستم، کجا می توانید فاضلاب را پمپاژ کنید. مقررات محلی ممکن است از ورود فاضلاب به بعضی نقاط جلوگیری کند.

دفترچه راهنمای شما ممکن است مشخصاتی برای ارتفاع محل پمپ نسبت به آب استخر داشته باشد تا امکان پر کردن پمپ را فراهم کند.

احتیاط
قبل از اتصال پمپ به برق، برای هر مرحله ای که برای اتصال صحیح و زمین موتور پمپ لازم است، از متخصصان مجرب آبتین استخر راهنمایی بخواهید. کلیه سیم کشی ها باید توسط یک متخصص برق طبق قوانین برق انجام شود. برخی از پمپ های فیلتر استخر به یک ظرف در فضای باز متصل می شوند، در حالی که برخی باید به سیستم الکتریکی متصل شوند.

نصب فیلتر استخر

مراحل نصب بسته به نوع فیلتری که نصب می کنید متفاوت است. ما مراحل کلی را برای نصب فیلتر شنی برای استخر های بالای زمین ارائه کرده‌ایم، اما همیشه دستورالعمل‌های مربوط به فیلتر، پمپ و استخر خاص خود را از متخصصان مجرب آبتین استخر بپرسید.

مرحله 1: قطعات را باز کرده و بررسی کنید

بسته بندی را باز کنید و با قطعات سیستم فیلتر آشنا شوید. ممکن است بخواهید تمام قطعات را روی یک زمین بچینید تا مطمئن شوید که در صورت نیاز، به راحتی در دسترس هستند. دفترچه راهنما را بررسی کنید؛ ممکن است برخی از قطعات برای بسته بندی از هم جدا شده باشند اما برای نصب صحیح باید دوباره سرهم شوند.

مرحله 2: محل های تخلیه و پیش فیلتر را وصل کنید

محل تخلیه را در پایین مخزن فیلتر (در صورت وجود) محکم کنید. مطمئن شوید که واشرها به درستی قرار گرفته اند. ممکن است یکی برای داخل مخزن و دیگری برای بیرون مخزن وجود داشته باشد. اگر سیستم شما دارای یک پیش فیلتر است، آن را طبق دستورالعمل به پمپ وصل کنید.

مرحله 3: سیستم را روی صفحه پایه محکم کنید

مطمئن شوید که پورت‌های پمپ به درستی جهت‌گیری شده‌اند و پمپ را به صفحه پایه (در صورت وجود) با سخت‌افزار همراه وصل کنید. مخزن فیلتر را به پایه سیستم پمپ وصل کنید و مطمئن شوید که نسبت به پمپ و استخر به درستی روی پایه قرار گرفته است.

نکته
برخی از مناطق نیاز دارند که پمپ و فیلتر را روی زمین محکم کنید. برای اطمینان از روش نصب صحیح از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

مرحله 4: پمپ را راه اندازی کنید.

اگر سیستم شما دارای اتصالات یا آداپتورهای پورت های پمپ است، رزوه های اتصالات را با نوار لوله کشی بپیچید و آنها را به پورت های صحیح وصل کنید. شیلنگ های موجود را وصل کنید. ممکن است گیره های شلنگی وجود داشته باشد که با یک پیچ گوشتی یا آچار محکم میکنید؛ یا ممکن است مهره های شلنگی وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد شیلنگ ها را با دست روی اتصالات محکم کنید.

اگر به جای شیلنگ از لوله پی وی سی (پلی وینیل کلراید) استفاده می کنید، لوله را با اره به طول برش دهید و با استفاده از پرایمر و چسب PVC مونتاژ کنید.

ایده خوبی است که لوله را روی برزنت برش دهید تا بتوانید براده ها را جمع آوری کرده و دور بریزید.

مرحله 5: مخزن فیلتر را راه اندازی کنید.

لوله ایستاده را طبق دستورالعمل در مخزن فیلتر قرار دهید. ممکن است صفحات جانبی وجود داشته باشد که باید آنها را به پایین لوله ایستاده در داخل مخزن وصل کنید، یا ممکن است صفحات جانبی قبلاً متصل شده باشند. اگر سیستم فیلتر شما دارای یک پوشش موقت برای جلوگیری از ورود شن و ماسه به لوله است، آن را بالای لوله قرار دهید. در غیر این صورت، یک کیسه پلاستیکی را بالای لوله ایستاده با یک کش محکم کنید یا روی آن را با نوار چسب بپوشانید.

مرحله 6: فیلتر شن و آب را اضافه کنید.

مطمئن شوید که لوله ایستاده به درستی قرار گرفته است؛ زیرا پس از افزودن ماسه فیلتر نمی توانید آن را تنظیم کنید.

سیستم شما ممکن است شامل یک لوله تسکین هوا باشد که باید هنگام اضافه کردن شن آن را با دقت بالای ماسه نگه دارید. حداقل و حداکثر سطوح شن و ماسه را برای سیستم خود یادداشت کنید و طبق دستورالعمل فیلتر ماسه را به سطح صحیح اضافه کنید. بیش از حد پر نکنید شن زیاد به سیستم آسیب می رساند. هنگامی که مقدار صحیح ماسه را اضافه کردید، پوشش، کیسه یا چسب را از لوله ایستاده بردارید و مطمئن شوید که ماسه به طور یکنواخت در مخزن پخش شده است. لبه بالای مخزن فیلتر را تمیز کنید. از یک شلنگ باغبانی برای اضافه کردن آب به مخزن فیلتر استفاده کنید تا زمانی که سطح آن درست زیر دهانه لوله ایستاده باشد.

نکته: بسته به فیلترتان، دستورالعمل ها ممکن است به شما بگوید که فقط بخشی از ماسه را اضافه کنید، آن را به طور مساوی پخش کنید و سپس مقداری آب قبل از اضافه کردن بقیه ماسه به سطح توصیه شده اضافه کنید. دستورالعمل های مربوط به سیستم خود را دنبال کنید. اگر برای پیدا کردن آنها مشکل دارید، متخصصان ما آماده کمک به شما هستند. قبل از اضافه کردن ماسه، مطمئن شوید که دهانه لوله ایستاده مسدود شده است.